Ekonomisnack

Som student slapp jag ju fattighelgen, men istället väntar nu över en månads väntan på nästa csnutbetalning. För att slippa toksnåla i slutet av månaden har jag därför bestämt mig för att läta denna vecka vara snålvecka.
Reglerna är följande:
Varje dag har jag 60 kronor att röra mig med. Detta ska täcka mat, kläder, inredningsprylar och hygienartiklar.
Om jag under en dag överskrider denna summa dras summan över 60 kronor av från nästa dags pengar. Om jag får pengar över en dag läggs den summan till nästa dags pengar. Om pengarna inte spenderas dagen efter halveras de till nästa dag. Pengar som tjänas under veckan får spenderas utöver varje dags 60 kronor. De pengar som eventuellt blir över i slutet av veckan läggs undan på ett sparkonto eller köps något kul för beroende på om summa är över eller under 50 kr. Om veckan slutar på minus fortsätter sparveckan tills jag ligger på +/- 0.

Igår såg mina utgifter ut såhär:
  1. Lunch .................. 17,90 kr
  2. Kakor  ............... 24,95 kr
  3. Matinköp  ........... 5,63 kr
Summa : 48,48 kr.  Pengar över till lördag: 12,50 kr

Dagens summa : 72,50 kr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0