Vad jag läst i sommar

I början av sommaren hade ju några av oss tjejer en sakbytardag när vi lånade och bytte kläder, böcker, filmer och smycken av/med varandra. Jag gick ju hem med en del böcker, och nu har jag hunnit plöja igenom de flesta.

En kort berättelse om traktorer på Ukrainska läste jag ut på bara några dagar, en sån där bok där man liksom glömmer bort att tiden går. Skrattade ganska bra här och där, så det var helt perfekt solstolsläsning

Min morbror trollkarlen och Häxan och Lejonet ur Narnia-serien kändes lite som att läsa noveller, de är ganska korta. Trots att de är skrivna för barn/ungdomar kändes de inte så barnsliga. Men som sagt, korta.

Sex and the city hade inte fallit Jessica i smaken, hon läste tydligen aödrig ut den. Jag var lite tveksam i början, de första kapitlerna var väldigt hattiga, men efter ett tag var man fast. Underhållande till tusen.

 

Nu har jag bara Bitterfittan och Bridget Jones dagbok kvar. Tar tag i den senare i eftermiddag som jag tänkte spendera i horisontalläge i solen hemma hos Marie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0