Smoothie på två sätt

För flera dagar sen skulle jag lägga upp ett smoothierecept som aldrig kom upp så jag tar det nu.

Tre-sorters-bär

Ger ca 5 dl
0.5 dl blåbär
0.5 dl röda vinbär
8 jordgubbar (ca 1 dl)
1 banan
0.5 dl juice (gärna apelsin som bas)
0.5 dl havremjölk
1 msk yoghurt
2 nävar krossat linfrö
Ingefära efter tycke och smak
MIXA!

Denna körde jag på under flera dagar i förra veckan. Sedan fick vi slut på bananer ungefär samtidigt som värmen återvände. Då började jag göra lite varianter på förra årets favvosommarsmoothie.

Smoothie på melon

Ger 1 glas
1 dl röda vinbär
1 dl hackad honungsmelon
0.25 dl havremjölk eller apelsinjuice
ev. en näve krossade linfrön
Mixa

Melonsmoothies är riktigt gott i värmen och grymt bra som törstsläckare att ha med i en flaska till stranden eller på stan. Tänk bara på att eftersom melonen innehåller så mycket vatten behövs det väldigt lite vätska när man mixar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0