Min ekonomiska middag

Gjorde chili con carne till middag idag. Vanligtvis brukar jag äta quinoa till, men den var slut, så det blev couscous istället. När jag börjat steka köttet tyckte jag att det såg så lite i, så jag drygade ut med extra mycket bönor, men tji fick jag. När jag skulle hälla upp maten på tallriken och i matlådan (lagade två portioner) beklagade jag mig över de vansinniga tillagningsanvisningarna på coucouspaketen. Två portioner (där jag minskat ner redan från början) var ju typ tre portioner. När jag började med chilin insåg jag något fantastiskt. När jag försökt laga två portioner hade jag lyckats laga tre. Inga pytteportioner heller, utan riktigt ordentliga matlådor blev det. Pengar över i plånboken blir det. Gillas skarpt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0