Unghöst

Härom veckan trodde jag att det här skulle vara den sista sommardagen. Ja, sista doppet för sommaren blev det nog i alla fall, men i lördags kom det ju faktiskt lite värme tillbaka.
Planen att åka ner till Linköping ställdes in, så istället spenderade jag dagen i stan med mina föräldrar. Först satte vi oss på ett fik vid vattnet på Riddarholmen för en kaffe och sedan tog vi en promenad längs kajen i Gamla Stan över Slussen, upp till Mosebacke för att se på utsikten. Härlig eftermiddag en sensommar/unghöstdag.
Ja, unghöst. Det ordet hörde jag en nyhetsuppläsare säga, och jag tyckte att det var ett väldigt passande ord. För det är ju inte riktigt höst än, men det känns ju ändå lite för kallt för att prata om sensommar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0