Pay it forward

Vad är poängen med att vara snäll idag?
Jag känner mig så otroligt uppgiven när jag inte behöver se längre än till personen som sitter bredvid mig för att hitta bevis på hur hårda vi har blivit.
De senaste årens politik och samhällstrender har gjort oss alla till hagalna monster som alla tänker samma tanke: Jag först!
Tänk om det skulle vara som i filmen med Haily Joel Osmet; om en person gör en god gärning kommer den leda till tre goda gärningar som i sin tur leder till nio goda gärningar osv osv...
Nä, gör du en god gärning idag belönas du med en fnysning och attityden: Tänk vilken idiot! Aja, tacktack tro inte att du får nåt tillbaka för det där inte!
Eller än värre, omgivningen tar emot (tackar inte) och inser inte ens att en god gärning utförts..
Nä, i en sån värld; vad FAAN är poängen med att vara snäll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0