Vita skor

Har idag blekt mina vita tygskor med klorin och gissa vad som händer. När jag precis ska ut för att ta en fika så sparkar jag till klorinflaskan som inte var ordentligt stängd, spiller klorin över halva badrumsgolvet och ena byxbenet. Svart byxa dessutom. Jag bytte faktiskt om till vita kläder innan jag började pyssla med klorinet, men nu hade jag precis bytt tillbaka. Byxorna verkar dock ha klarat sig från klorinfläckar (peppar peppar, ta i trä *dunk dunk*), om det beror på byxans fantastiska kvalitet eller mitt snabba agerande med vatten, men nu luktar i alla fall hela lägenheten klorin. På fikan berättade John att han har nån sorts magsårsbakterie som gör att han typ inte kan spy, jag har definitivt (satans svårstavat ord, var tvungen att kolla upp det) inte nån sån. Jag som alltid älskat doften av klor och tagit djupa andetag utanför simhallen har fått upp kaffet och chokladkakan i halsen och mår inte riktigt prima just nu. Alla fönster står vidöppna och köksfläkten står på max, så förhoppningsvis hinner lägenheten vädra ur innan det blir alldeles för kallt ute.
Bright side: Mina skor ser vitare ut en bebiständer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0