Konsten att ha noll koll

Under en facebookchatt med en klasskamrat slog det mig att världen är befolkad av två sorters människor, de med stenkoll och de med noll koll. Min klasskamrat F hör till den senare kategorin. Efter fem minuters diskussion säger jag "jaja, vi kan snacka mer om det imorrn" vilket besvaras av "Har vi lektion imorrn". Jag satt bara tyst och skrattade ljudlöst, för jag visste inte vad jag ananars skulle göra. "Ja, vi har projektmöte med Zirk" svarar jag. Hela vår tidigare konversation hade rört projektarbetet som börjar nu. Herrejesenes. Vad ska man ta sig till med folk?
Märkligt nog så klarar sig nollkollmänniskorna så jävla bra. Hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0