Svininfluensa - vaccinkön

Först fick riksdagsmän och kommunalpolitiker gå före i kön. Ush!
Sen var det Idoljuryn. Tvi!
Idag var det Hammarbys bandylag. Orkar man bry sig längre?
Plötsligt tycks det som om alla får gå före i kön. Om alla går före i kön, går någon verkligen före i kön då?
Skämt och sido. Riksdagsledamöter har faktiskt förtur i kön, så de har inte fuskat. De gick när det var deras tur i kön. (Jag uttalar mig inte om kommunpolitikerna, för jag är osäker på hur listan ser ut när de gäller dem). Om jag jobbat kvar på solhälla hade jag också haft en viss förtur. Politiker möter hundratals människor varje dag, de reser mycket, men viktigast; De är samhällsviktiga personer. Hur bra vore det om tusentals svenskar låg hemma i flunsan och dessutom en tredjedel av riksdan och regeringen?
Idoljuryn och bandylaget däremot; Fyyyyyyy! Skämmes tamefan!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo visst, men man behöver ju inte vara ful för det. Vi hade en fulsittning med "park"-tema. Jag var en nyckelpiga, och var jävligt nöjd med min sminkning!

2009-11-10 @ 21:46:16
URL: http://lindapaulina.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag förstår inte varför Idol-juryn skulle få förtur..? Så viktiga för Sverige är de ju ändå inte! Inte viktigare än oss "vanliga" människor i alla fall.

2009-11-10 @ 21:47:44
URL: http://lindapaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0