Jag ska inte vara en en språkfascist.

Jag ska försöka låta bli att påpeka andra människors språkliga felsteg under resten av veckan. 
-Är det bara jag som tror att det kan bli svårt?
Nyligen fick jag anstränga mig ordentligt för att inte skriva ett inlägg till en bloggare (som är publicerad på blogg.esse, skriv åt mig, någon!) som lyckats klåpa till sin engelska bloggbeskrivning. Jag förmodar att det skulle stå ...have faith in yourself (tro på dig själv), men istället hade hon lyckats skriva ...have fate in yourself (ha öde i dig själv). Personligen tyckte jag att det var ett lite roligt stavfel, det blir alltid roligast när det felstavade ordet blir ett annat, särskilt på överklyschiga meningar.
Lunchade med Samanta och Therese idag. Det var kul, jag hade inte träffat Sammi på sjukt länge. Efteråt gick jag och Tessan lite på stan. Jag hittade ingenting och klagade mest över mina aptunga böcker, Tessan köpte två par jeans från Cheap Monday som satt grymt på henne.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag ska se om jag kommer i ett par cheap monday när jag kommer hem - grymt snygga! Då får du hjälpa mig Emma. BTW, Thaitema på festen - du måste komma!

2009-05-08 @ 11:51:19
URL: http://jessicajantti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0