Shopping, tågresor, vampyrfilmer, jazzfestivaler och hemtentaskrivande

I torsdags var jag och shoppade med Therese. Hon gick hem med en jättesnygg vårjacka (från H&M herr, var annars hittar man fynden?), jag själv gick dessvärre hem tomhänt. På dansen brände jag foten mot golvet. -Två gånger, exakt samma punkt! Smärta!
På fredagen packade jag ihop mina grejor och styrde kosan mot Örebro. Några kilometer från målet fick dock tåget stanna i en halvtimme eftersom ett tåg framför fått något fel och nu blockerade infarten till Örebro. Jag hann i alla fall med bussen till Kävesta och började genast laga mat tillsammans med min käre pojkvän. Sedan kom en av klassikerna upp med Låt den rätte komma in, som vi och ca tio personer till kollade på. Sedan gick de flesta av oss ned till köket på undervåningen för att äta mumsig kladdkaka som två av jazzarna hade bakat tillsammans. Mumsigt som skjutsingen.
Dagen efter tog vi det lugnt på förmiddagen. Åt frukost och latade oss mest. Sedan åkte vi och ca femton andra glada musiker iväg till Linköping för att gå på Linköpings jazzfestival. I dörren var de elaka och tog hela biljetten (den ville man ju spara som minne :-/ ), men väl därinne var det så grymt att jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till. Jag får nog ägna ett helt inlägg åt jazzfestivalen sen, så grymt var det. Jag hoppas att freak kitchen släpper sin spelning på skiva, så grymt var det. 
På söndagen missade vi dyrbara timmar på morgonen då vi glömt att ställa fram klockan (jag vet att det där verkar ologiskt, men så var det i alla fall). K gick iväg för att repa inför deras melodifestival, och själv satte jag mig för att skriva min fantastiska uppsats om Stravinsky's symfoni i C. Jag assisterade även några klassiker som fixade dekorationer inför nämnda melodifestival. Klockan var halv nio när jag och Kev lyckades plocka i oss lite middag (jag lagade mycket god middag med halloumi). Sedan tittade vi på när en besatt gitarrist spelade tv-spel och sedan gick vi och lade oss.
I morse vaknade vi klockan fem, jag packade ihop min a grejor, vi gick till musikhuset och övade i någon timme och sedan gick vi till matsalen för att i all hast äta frukost. Sedan fick vi skynda iväg till bussen som tog mig till Örebro, varifrån jag tog tåget till Hallsberg för att byta till ett tåg mot Stockholm. Där lunchade jag med min mor och sedan hade jag föreläsning.
Det var min helg det. Någon annan som care to share?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0