Godaste lunchen på länge

De senaste veckorna har jag mest slängt i mig gröt eller värmt upp något från frysen till lunch, men idag har jag sommar lov, så nu blir det andra bullar!
Spenatomelett med stekt zucchini
lite suddig bild, jag vet, mobilen.
Ingredienser:
3 ägg
En stor näve (eller två) spenat med vitlök (finns i frysdisken)
3 skivade soltorkade tomater (mina var torra, men det funkar med oljeinlagda också)
En skvätt vatten 
Koriander
Paprikapulver
4 skivor zucchini

Blanda allt förutom zucchinin i en skål. Stek omeletten och låt zucchinin "vattna av sig" med salt. Medan omeletten får svalna steker man zucchinin. Klart!



Kommentarer
Postat av: Jessica

SUCK. Har mat-eländena börjat dyka upp här igen...

2009-06-16 @ 19:16:54
URL: http://jessicajantti.blogg.se/
Postat av: Em

haha skön kommentar jess :P

Fast det såg väldigt gott ut emma ;) Det får vi ta o laga nån dag!

2009-06-16 @ 19:30:43
URL: http://emmawernersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0