jobb

Jobbade från 8 till 17 idag, och det var (trots mitt gnäll) ganska skönt. Jag missade Brüno, som mina vänner är och ser typ nu, men det är inte så farligt. Nu när jag kom hem tog jag och åt middag och om en timme eller så ska jag ut och springa med mor och far. När jag berättade om mina kvällsplaner för arbetskamraterna trodde de att jag var tokig. "Något sådant skulle jag ALDRIG orka" sa en. Samma kvinna hade tidigare berättat att hon bara äter ett mål mat om dagen, att om hon äter en ordentlig lunch behöver hon bara lite yoghurt på kvällen.
Jag blir så ledsen för hennes skull. Hon klagar hela tiden på hur trött hon är och att det värker en här, en där. Om hon skulle äta lite mer kanske hon skulle orka lite mer också. Och om hon tränade skulle hon inte få lika ont. Helt vansinnigt att jobba i vården och inte träna. På min arbetsintervju frågade chefen till och med om jag tränade, och sa att det är näst intill ett anställningskrav. Ja tack för det. Annars blir det ju ett helvete för nästa generations hemtjänstebiträden som ska ta hand om gamla tanter med förslitningsskador från just hemtjänsteyrket.
Men det var inte det jag blev mest trött på, utan just det där med maten. Att hoppa över mat är aldrig ett alternativ, det blir bara tvärtom. Och sen dricker mänskan cola till maten också. Bra, socker i flytande form. Jo tacka fan att man är trött sen när det sockerruset går ur kroppen. Cola ska man bara använda till en grej enligt mig - kombineras med rom.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Haha, sista meningen var verkligen pricken över i:et :D Älska rom och cola!

2009-07-14 @ 00:49:37
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0