Manodepressiv dag

Idag har det gått ganska upp och ner med humöret, Det började på topp, men sen kom Martin (ni som minns honom) som jag läste musikteori med förra terminen. Han ska läsa musikteori II med oss. Och ja, han är precis lika jävla irriterande som förra året. Tänk att vissa saker inte förändras hur mycket man än vill det.
Idag fick jag min Mozart i alla fall. Det kändes helt underbart att få återställa hjärnan efter de tre senaste dagarnas modern musik-tjafs. Äntligen tonalt igen. Sedan var det ju ett kärt återförenande med Katarina som är så snäll att hon låter oss återanvända förra årets litteratur. I övrigt ser det inte kul ut på den fronten. Adlibris vinner nog, exempelvis är en bok över hundra kr (!) billigare där än med studentpris på akademibokhandeln. När det gäller att välja valbar kurs ser det ut som om fem operaanalyser vinner över experimentell musik och ljudkonst. Operan kräver nämligen INGEN studentlitteratur, medan de experimentella jävlarna vill att vi ska köpa tre böcker à 300 kr. Lite väl dyrt för en fattig student som jag själv. Idag köpte jag en bok via studentbokhandeln, ca hundra kronor billigare än hos Adlibris, som i sin tur var femtio kr billigare än Akademibokhandeln. We like!
Efter att ha lyssnat på Dexy's Midnight runners - Come on Eileen är jag nu jätteglad inför min dansklass ikväll


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Svar: Klänningen är från Miss Selfridges och strumpbyxorna är från H&M, snygga men riktigt dålig kvalitet!

2009-01-23 @ 08:52:14
URL: http://sharpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0