Baka, baka kaka. Klart man vill smaka

En liten födelsedagstårta till min kära systers 22-årsfirande ska vi försöka prestera. Sist bytte vi ut en del av grädden mot kesella för att göra den lite nyttigare, vilket jag gillade, men det gillade inte mamma så nu blir det grädde överallt (marsansås undantaget). Första lagret ska vara marsansås, andra mosade hallon och banan med lite grädde, och överst ska det vara grädde och frukt. Det ska bli riktigt gott. Denna gång ska däremot varken mamma eller jag själv dricka vin innan, som vi gjorde en gång. Vi råkade liksom hälla över saftspadet, istället för att droppa det, så det blev en väldigt saftig tårta.
Om någon vill hänga med mig imoron mellan halv tio och kl ett så vore det väldigt trevligt.
Puss och kram, ekologisk banan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0