Skrämmande avslappnad och längtar till Grey's Anatomy

Ganska slapp dag idag. 
Jag deklarerade imorse för att få det ur vägen innan helgen. Längtar till mitten av juni när pengarna ska droppa in!
Åkte in till stan till syrran för att shoppa lite innan biblioteket, men vi stötte på vår kusin på tunnelbanan och eftersom det var hans födelsedag idag gick vi och åt lunch med honom. Efteråt tog vi en kaffe i kungsträdgården. Jättemysigt med liveband som spelade folkmusik och körsbärsblom och allt.
Sedan sprang jag till biblioteket, fick absolut ingen hjälp av den första bibliotikarien och fick finna mig i att leta själv. Sedan fick jag jättebra hjälp av nästa bibliotikarie med att kopiera. hon som tog betalt och fixade mitt kort var jättesnäll, men det hela avslutades med ännu en bibliotikarie som inte kunde hjälpa mig. När jag frågade om möjligheten att låna hem diverse rättshandlingar tittade hon på mig som om hon inte förstod vad jag pratade om. Helkonstigt.
Sedan åkte jag till Musikbiblioteket på Torsgatan bara för att finna att de stängt sex minuter tidigare. Sugigt värre.
För att känna att jag fått något vettigt gjort köpte jag vinet till imorrn idag. 
På bussen hem upptäckte jag något riktigt härligt, så här kommer två bilder med vårtecken

Tillräckligt med vitsippor för att man ska kunna plocka två buketter på några minuter

Öppen taklucka på bussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0