Barn utan stereotypa könsroller

Idag läste jag i DN om föräldrar som anstränger sig lite extra för att inte lära sina barn några könsroller. Det deprimerande var att mycket av deras hårda arbete förstördes så fort barnen började på dagis. Bara några dagar in slutade flickan att leka med bilar för "det är bara pojkar som leker med bilar" och plötsligt ville hon ha på sig klänning, för då sa fröknarna att man var fin. Jag undrar hur man ska göra med det där, alla klagar på mig hela tiden, säger att jag är för... ja vad är ordet de använder nu igen? Jag vet faktiskt inte. Jag brukar tuna ut det, för jag tycker att de är gigantiska idioter när de säger det. Om man inte reagerar på de små sakerna, vad ska man då reagera på? En vis person (ja, många andra, även dumma har också sagt det, men det måste ju börjat med en person) sa en gång att man måste gräva där man står, och det tycker jag att man bör tillämpa här också. Allt det här är bara så svårt. Tack gode gud att jag inte ska ha barn any time soon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0