Teori om rubbning av den naturliga, biologiska dygnsrytmen.

Jag ska vända på dygnet. Eller egentligen inte. Jag ska förlänga dygnet.
Mitt dygn ska ligga på 48 timmar. Detta är en slutsats jag kommit fram till baserat på det faktum att jag alltid är väldigt kreativ när jag varit vaken i tjugo timmar. Följdaktligen bör jag alltså Låta "dagen" bestå av 24 timmar där jag håller på med musik de sista timmarna. Sedan sover jag i upp till 24 timmar och sedan börjar allt om igen. Den vakna tiden kommer dock överstiga 24 timmar då man ju när man lever ett 24-timmarsdygn låter den vakna tiden överstiga 12. Alltså ska jag sova i ca 16 timmar. Då detta inte är möjligt (kroppen klarar sällan att sova i 16 timmar på grund av den naturliga klocka vi har inom oss som utvecklats under flera miljoner år av evolution och baserar sig på jordens naturliga dygn på 24 timmar som vi ju alla vet föranleds av jordens rotation runt sin egen axel, vilket skapar natt och dag.) kommer jag alltså låta de 16 timmarna av "natt" bestå av att jag sover i kanske 6 timmar för att sedan är vaken ett litet tag. Sedan går jag och lägger mig igen och sover/vilar lite till. Blir jag hungrig äter jag något litet och föröker sedan att sova/vila igen. När 16 timmar har gått är det "morgon" och då börjar "dagen" igen. På detta sätt skulle jag alttså kunna utnyttja den kreativitet som så ofta infinner sig hos mig strax innan jag ska gå och lägga mig.
Detta ska genomföras som ett experiment inom en förhoppningsvis snar framtid, en förutsättning är dock att jag inte jobbar under experimentperioden och lever själv. 48-timmarsdygnet är nämligen nästintill omöjligt att kombinera med 24-timmarsdygnet och jag skulle ju inte vilja störa min familj eller rumskamrat (dessutom skulle de nog tro att jag var galen, hög eller både och, och skulle nog skicka iväg mig till mentalakuten). Om någon vill delta i experimentet får man gärna höra av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0