Stört dyr studentlitteratur.

Min nya tegelsten som jag ska ha som kurslitteratur kostar 1339 kronor på Akademibokhandeln.
Jag tänker inte ens bemöda mig med fetstil eller utropstecken, siffran räcker.
Man trodde ju att akademibokhandeln stod på vår sida, men icke sa nicke. De har förrått oss. They has trixsed us!
Roligt nog kan man få samma bok hemskickad för 558 kronor från adlibris (+19 kronor i fraktavgift). Jag tror nog jag föredrar det erbjudandet... Kollade på blocket och där fanns en tjej som säljer boken för 750. Fortfarande dyrt som fan och dyrare än adlibris. Jag ska kolla på akademibokhandeln på campus imorrn om priset som stod på hemsidan verkligen stämmer. Helt sjukt i så fall. Tur att kompendiet vi också ska ha för kursen bara kostar 20 kr. (Dock innehåller detta bara 20 sidor så det kostar alltså 20 kr/sida vilket ju i praktiken är dyrare än boken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0