Ologiska akademiker

Det är det som är så fruktansvärt jobbigt med människor som är för smarta. De glömmer bort att man måste presentera underliggande fakta för att en mening ska få logik.
Om jag bara säger "Jag ska äta pannkakor" så är det en fullgod mening, men den ger ingenting, och den ger inte lyssnaren någon kunskap som går att utnyttja.
Om jag istället sagt "Jag ska äta pannkakor, för det är jag sugen på" så kan lyssnaren räkna ut att när jag nästa dag säger "Jag är sugen på blodkorv" så kommer jag antagligen att beställa blodkorv till lunch.
Men de flesta akademiker nöjer sig med ett ofullständigt uttalande, eftersom de lever i desillusionen att alla runtomkring dem är tankeläsare som kan se alla steg som ledde till att de beställde pannkakor.



Dumma jävla programmeringskurs!

Kommentarer
Postat av: Loll

Sa sant! Jag haller totallt med. Men det finns ju bra forelasare ocksa =)

2008-11-26 @ 22:02:53
URL: http://lhsj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0