Fika för Räven, valbuken, Polke, dasset, famlaren (har ingenstans att gå). (Kärt barn har väldigt många namn, glömde jag något?)

Nu har jag skrivit så lång rubrik man kan. Bara det är ju en bedrift värd en chokladbit. Men icke-sa-nicke. Nu är det hälsovecka (därav tog jag bara en liiiiten kaffekaka och ingen kokosboll eller något sånt) och då ska man vara nyttig, inget godis och ingen sprit så långt ögat når. Spriten ska jag helt undvika och chips eller godis får endast ätas på helgen (lägg märke till eller, båda får alltså inte intas under samma helg). Jag vet, det är mycket tummande, men jag tycker om att äta onyttigt. Jag gillar kaka till kaffet, jag vill äta chips när jag kollar på Magnus Ugglas bandletande, och jag förtjänar lite godis efter en hård dag på jobbet.
En sån dag hade jag förövrigt idag. Det kändes som om dagen aldrig skulle ta slut. Och så regnade det både när jag gick ut på lunchen OCH när jag gick för dagen. Gjorde ju knappast saken bättre.
Imorrn blir det butiksjobb och det lär väl ryggen tacka för. Allt stillasittande börjar verkligen ta ut sin rätt. Blev lite förvånad när jag såg i lokaltidningen att min butik tydligen söker nytt folk, med tanke på att jag bara får jobba en dag i veckan...  Hmmm. det är ju ingen direkt mening att bli sur. Ska kännas skönt att börja studera till hösten och få en stabil ekonomi. Ja, ni läste rätt. Som läget är nu blir den stabilare när jag börjar plugga. Jag borde inte ha några problem att anpassa mig till knapert studentliv, jag lever ju redan knapert som jag gör.
Läste i metro att kvinnor i snitt dricker sju drinkar per utetillfälle, och högst borde dricka fyra. Fyra? Jag brukar inte dricka mer än två, högst tre. Svenska kvinnor har mycket pengar att lägga på uteliv tycks det, eller så går de till billiga uteställen.

Tillbaka till rubriksämnet; Idag fick räven sin födelsedagspresent. En klänning och ett par jättesnygga skor som jag hade köpt till mig själv om det inte var för det faktum att jag varken har plats för dem eller ett direkt behov av dem. Hon blev mycket glad, och lättad eftersom hon säkerligen trodde att vi stuvat ned något riktigt läskigt, typ en livs levande kille med en försmak för bystiga polacker, i den lilla vita kartongen med gröna och svarta snören. Apropå den saken, har du hört något från rasmus, din valbuk?
Förövrigt har vi konstaterat att sagd valbuk antingen
a)gått i barndom,
b)aldrig lämnat barndomen (högst olämpligt då hon just fyllt 20), eller
c)lider av förtidig alzheimers.
Förvirrad, disträ, fnittrig och döv samt ett ytterst dåligt lokalsinne bidrar till att vi, valbukens vänner, kommit till denna slutsats.
Se där! Denna gång presenteras visst underliggande material presenterades i alla fall denna gång...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ha ha, jag är DÖDSRÄDD för Daisys lokalsinne!! Emma, jobbar du på fredag?

2008-05-21 @ 21:51:49
URL: http://jessicajantti.blogg.se
Postat av: Daisy

Du glömde...tomten och diggan....

haha.. mitt lokalsinne är förfärligt...dock lider jag inte av alzheimers...!!!!!!!?????

2008-06-04 @ 18:32:19
URL: http://daisysally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0