ERROR! ERROR! Technical difficulties!

Något som är grymt irriterande med att vara den i huset som bäst förstår sig på tekniska aparater som TV och dvd-spelare är att man fattar exakt hur borta de andra är. Grymt frustrerande!

Dagens problem: Pappa ropar på mig och säger att den ena TV:n har konstiga färger. Han tror att det är fel på parabolen, men det förklarar jag att det inte kan vara eftersom den andra TV:n som också är kopplad till parabolen har normala färger. Jag föreslår istället att han kan ha fel i AV-inställningarna det handlar alltså bara om att byta AV-kanal. (Detta låtsas pappa förstå, men säger sedan nån random goddag-yxskaft-replik, som får mig att förstå att han inte vet vad jag pratar om). När jag kollar på TV:n tycker jag att det snarare ser ut att vara TV:n själv det är fel på, så vi provar att sätta i ett videoband. Detta har bra bildkvalitet. Pappa fortsätter prata om AV, som nu har blivit hans favoritord. Tillslut hittar han AV-knappen på kontrollen och börjar bläddra runt. Plötsligt hojtar han att han fixat det! Jag säger: Bra pappa, du har hittat dvd-kanalen.  Efter mer bläddrande kommer vi fram till AV2 som är den rätta kanalen för viasat. Jag försöker förklara för pappa att han måste kommit åt AV-knappen och bytt till nästa kanal SVH3 som ger en väldigt konstig frekish-LSD-färger-kanal, men pappa har redan slutat lyssna, för HAN har fixat felet.
Nu ska jag tömma diskmaskinen, jag har även försökt avslöja mysteriet i denna för min stackars arme farr, men nu har jag gett upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0