Shopping och massor av fika

Igår drog vi fyra muntra vänner ut i stan och passerade på vägen mellan tekniska och drottninggatan Stockholms fulaste byggnad (allmän åsikt, personligen tycker jag att den har sin charm, ungefär som engelsk bulldog, image7(Han heter Harry, den här.)så ful att den blir söt (vi bör nämna att jag inte vill håna engelska buldoggar, utan jag tänker faktiskt skaffa mig en en dag)) Arkitekturhuset, image8där jag hoppas plugga snart. 
 
Sedan gick vi Humlegården å inte fan såg vi en endaste liten kaninsvans! Men på H&M:s barnavdelning fanns världens sötaste småtoppar med en dvärgvädur på som såg precis ut som den jag hade ne gång i tiden. Tusan att man inte har barn.
Lunchen var mysig (läskigt mättande) och god, men det är då inte lätt att klämma ur Daisy vad som hänt på polkefesten! (Hoppas det går bra med dejten på lördag. det ska bli riktigt roligt att höra om sen. Om det går kanske du till och med kan komma över till Mimmi efteråt så vi kan pumpa dig på alla smaskiga detaljer!) Rolig insident då hela restaurangen vänder sig om och kollar förvånat på oss då vi alla utbrister 'GUSTAVO!'. Dumt/kul/tur/synd att du inte tänkte på samma Gurra som vi andra gjorde....
Jag hittade en jättefin klänning som jag fully intend att köpa, men jag glömde faktiskt helt bort att gå tillbaka för att köpa den igår, så jag får väl göra det idag, eller i helgen. Ska ringa Daisy senare och se vad hon har för sig.
Sen köpte jag ett par skitsnygga stövlar som jag ska låta min mamma inspektera imorrn när hon kommit hem från Indien. Jag borde nog städa innan det sker.
Tredje gången gilt köpte jag ett par piloter att skydda mina stackars ögon med. De första blev stulna (att bli bestulen på sina saker är förövrigt jävligt obehagligt) och de andra försvann under mystiska omständigheter förra sommaren. Hoppas på lucky number three nu.
Efter det gick vi och fikade på det gamla fiket på kungsgatan (fast enligt Mimmi tog vi en ficka. hmpfffh!) Så himlans mysigt där, fast äppelpaj med kaffe eller te undantaget är det fanimig svindyrt. Fy bubblan! (dagens favorituttryck).
Upptäckte efter ett långt samtal med min faster (som syrran vägrade ta, eftersom hon verkligen inte orkade lyssna på dennes trettiåriga historier om när hon var i sahara) att jag ju kommer ha folk här på lördag, men det borde inte vara några störreproblem att smita iväg tidigt. det ska bli helkul ju, fast den här gången måste vi ju göra det till en helkväll, och komma ihåg att rösta fram de vi tycker ska vinna! (För den som inte hänger med pratar jag om Andra chansen i shlager-SM) Sen kan vi ju alla sitta o blogga efter varandra, haha!
Måste nog ta och käka nu. datorn verkar lite trött..

Kommentarer
Postat av: Daisy

Ja...visst har den ngn konstig charm i sig men snäällllaaaa CA
köp INTE en engelsk bulldog NEEEJJJ!!!!
Din fasters 30-åriga historier om när hon var i Sahara? Det låter ....spännande , berätta mer om dem,eller är de för jobbiga?

2008-03-06 @ 21:44:45
URL: http://daisysally.blogg.se
Postat av: Emma

Varför ska jag inte ha en bulldog? Jag har ju velat ha en sen jag var tretton!

2008-03-07 @ 13:10:24
URL: http://CA88times12.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0