Shlagershlaget!

Ikväll blir det shlager och det blir mys och bus hemma hos Mimmi. Jag hoppas verkligen att daisy kan komma över så att vi kan få höra om hennes date. Kul kul ska det bli.
Jag har en känsla av att jag o Jessica inte kommer vara helt överens om vinnaren, men kul blir det nog ändå...
Snart får jag en hjärnblödning tror jag. Finns inget mer stressande och frustrerande än människor som inte kan tänka riktigt som folk. Jag hade bl.a en diskussion om estetik, där jag menar på att det finns vissa saker som faktiskt äör och förblir fula. Jag, som alltid förespråkar att det inte finns något absolut när det gäller konst och estetik!
Men t.ex klarlackad furu, det är och förblir fult. Det är mysigt i en fjällstuga, men över allt annars är det bara fult. Att vissa människor har det kalt hemma betyder inte, som vissa föråldrade släktingar fått för sig (läs faster), att personen inrett i vad som är modernt, utan att personen är feg och saknar egen känsla för stil, och därför bara köper de rätta möblerna och målar väggarna i de rätta färgerna, och sedan tror att det räcker så. Men utan textilier har man inget hem. Den som inte har mattor och gardiner hemma vet inte vad han eller hon ska välja, och väljer därför inget. Ett synnerligen dåligt val och ovanligt märkligt sett att undvika den ångest som följer en valsituation. Att inte välja överhuvudtaget gör en dussinmänniska, vilket ju är ett extremt negativt laddat uttryck, vilket är lite synd eftersom det egentligen är gemene man. Gemene man har ju i och för sig också fått en lite negativ stämpel i det samhälle där alla ska vara så jävla unika. Vafan. Om vi alla är så unika så är ju ingen speciell och då är vi väl alla dussinmänniskor. gud så tråkig världen skulle vara.
Personligen gillar jag minimalism. Sen sätter jag upp min Marilyn Monroe-tavla som fyller upp en hel vägg min sin charm, en budhastaty på fönsterbrädan bredvid mina pelargoner och en lampa från Marakesh i badrummet. Lite kläder slängda över stolarna och lite papper på golvet och vips! Då känner jag mig hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0