Premiär

Mitt första riktiga blogginlägg någonsin! Groovey (dagens favoritord)

Kollade på Operah och Dr Phil i morse. Båda talade om fetma och övervikt bland barn och man kunde ju bara dra en slutsats; Amerikaner är korkade!
Jag gillar inte att generalisera, men seriöst, om ditt barn väger 67 kilo när han är nio bast är något FEL! När en treåring tröstäter och väger som en normal 10-åring är något väldigt FEL! När du samtidigt köper hem godis, glass, läsk och färdigpizza för att sedan fråga varför din unge är överviktig, då är du bara rakt av STENDUM! Kom igen! Köp inte skiten! Du dödar ditt barn! (Lustigt nog hade den ena familjen varit med i ett program som hette Honey, we're killing our kids, de hade fått hjälp och barnen var nu på väg mot ett hälsosammare liv) Shit, satt å va arg ett bra tag efteråt...
Sedan lagade jag en nyttig broccolisoppa med chiliräkor till lunch. den blir visserligen bättre på färsk broccoli, men fryst går också. Mums, mums. Ikväll ska jag laga carbonara till mig och syrran.
Mamma skickade en bild från Indien idag. Elakt att suktas så där tycker jag. :/
Händerna är fortfarande torra som fnöske efter en veckas jobb på ica. Jag och min syster har diskuterat om det hela rör sig om torr luft i butiken, eller om det är pengarna som torkar ut huden (samtidigt som man blir smutsig av dem). Ska försöka utröna vilket imorrn eftermiddag när jag jobbar imorrn.
Hör Simpson-barnen sjunga i bakgrunden. Ska se vad som står på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0