Jobb

En tid framöver ska jag jobba på Solhälla. Vill ni träffa mig får ni ringa eller lämna ett meddelande på mobilen, så får jag återkomma när jag kan. Om man vill hänga med mig i centrum på onsdag eller erbjuda mig en soffa i centrum att vila lite på mellan mina arbetspass är det bara att skicka ett sms. Jag kommer vara ledig mellan ca 13 och 16. kl 14 ska jag till frissan, då kan man ju också hänga med om man vill.
Att jobba på solhälla har hittills varit roligt. Bl.a. har jag träffat en lite märklig, bacillrädd, dyslektisk sjuksköterska. Exempelvis stavar har hon en förmåga att dra ihop långa ord och hoppa över vissa stavelser, dessutom menar hon på att det heter decinfektera (detta både sa och skrev hon vid flera tillfällen) samt att handskar stavar utan d (vad har Hans med saken att göra, jag trodde det hanslade om händer?). Ett annat exempel var då hon skulle prata om hur man ska bemöta folk med HIV eller Hepatit C. Hon påpekade flera gånger att största risk för smitta löper man vid sex med den sjuke (tror hon att vi ska ha sex med de boende? Jag menar inget illa, men kom igen, de flesta är i 80-årsåldern och uppåt...). Dessutom tyckte hon att vi ska bära handskar (stavas hanskar), skyddsförkläde, munskydd, skoskydd och visir ungefär halva tiden. Kanske lite överdrivet.
Fram till den 18 juli ska jag jobba ca 70-75%, men var inte oroliga. Jag hinner träffa er, för det mesta slutar jag  vid 13.
Det var lite info om mig, hur är det med er?





[Ja, jag är medveten om att ingen kommer svara på det här inlägget]

Kommentarer
Postat av: Jessica

HA HA, bara för att du skrev så så MÅSTE jag skriva :S kul m jobb ju, hörde att du ringde mig, Jonatan hade däremot inte så mkt att framföra (du som brukar snacka ihjäl folk) och på tal om det - ta det LUGNT m gamlingarna nu...vi vill inte se dem ihjälsnackade...

2008-06-16 @ 21:41:20
URL: http://jessicajantti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0