Historien om: Marcus Schenkenberg, Guds schenk till kvinnorna.

Kom plötsligt att tänka på en rolig episod då jag och ett par vänner kollade på TV hemma hos mig för kanske ett år sedan. En kille i TV-serien såg så förbannat bekant ut, men ingen kunde komma på vem han påminde om.
'Ashton Kutcher!', utbrister Linda efter ett tag, vilket möts av missnöjda grymtningar från oss andra.
'Njaee.... jag vet inte riktigt jag, han ser ju lite ut som en Ken-docka, den här... Vem är det som ser ut som en Ken-docka?', säger Jessica tvekande.
'Marcus Shcenkenberg! ' utbrister vi båda.
Emma som dittills suttit tyst nickar och sägere att 'ja, det är det ju!
Linda ser ut som ett stort frågetecken. Hon säger att det visst är Ashton Kutcher han är lik och erkänner utan omsvepelser att hon aldrig hört talas om denne "Schenkenberg". 
Resten av kvällen vigs åt att utan några som helst framgångar försöka förklara för stackars Linda vem Sveriges mest kända manliga modell under 90-talet är. 'Men, han var ju ihop med Pamela Anderson!' , försöker vi, men Linda påpekar bara ännu mer envist att killen på TV ser ut som Ashton Kutcher och att Marcus aldrig existerat, han är något som vi alla hittat på, alternativt drömt i en kollektiv dröm någon gång.
Någon vecka senare försökte jag visa en bild på Schenkenberg på google. Linda fortsatte envist hävda att han inte var det minsta lik killen på tv. Och ett han säkert inte fanns på riktigt.
Sorry, Schenkan, du är visst inte så poppis längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0