TRANSFORMERS

Ok, jag bör erkänna det på en gång. Jag är en sucker för filmer baserade på serietidningar och tecknade TV-serier, men det bör nämnas att jag faktiskt hade ganska låga förväntningar på den här.  Men OJ(!), vad jag blev överraskad, tagen på sängen totalt faktiskt. Flera riktigt sköna skämt och massor av små sköna skämt (exempelvis när mamman kommer in i sin sons rum och frågar om han mastribuerade, eftersom hon tycker att han verkar så nervös. Pappan och sonen utbryter samtidigt; Mum, please!. det blir inte sämre av det faktum att sonen har en tjej inne på rummet som för tillfället gömt sig, eller att mamman sedan förklarar sig med att hon är lite konstig ikväll, hon har druckit vin. Uppfriskande ärlighet!
Specialeffekterna var inte heller så dumma, riktigt bra de med faktiskt, för att inte säga: Jag älskade specialeffekterna!
Det jag fruktade främst inför var att filmen skulle vara så här; det händer ingenting, det händer ingenting, det händer ingenting, (i hetsig operatrall) NU HÄNDER ALLTING PÅ EN GÅNG!, (Plötsligt) SLUT. Så var inte fallet med denna lilla action-sci-fi-pärla. Allt hände på en gång, I TVÅ TIMMAR! Precis så ska det vara i en actionrulle.
Det enda som var lite märkligt var den Gladiatoraktiga musiken som kom in lite då och då... Men jag gillar ju den musiken så jag ska inte gnälla på sånna petitesser.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Den filmen är ju hur dålig som helst!! Jag får ont när jag tänker på den! Inte ens Jonatan gillade den XD

2008-07-07 @ 21:42:44
URL: http://jessicajantti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0