Fan ta busstiderna!

Herregud hur fan planerar de på SL. Jag har en närstående släkting som jobbat på SL (inte som bussförare, utan inom planeringssektionen) och då vet jag faktiskt lite vad jag talar om.
På SL tar man inte kontakt med befolkningen. Man frågar inte vad det finns för behov. Därför kan man hitta sådana underbara felberäkningar som bussar som inte för fem öre timar varandra. En person som bor söder om stan kan vara ansvarig för trafiken norr om stan och kan ju då självklart inte veta vad för behov som finns i hans distrikt. Jag är inte expert på ämnet, jag har ingen magisk lösning, men vad jag vet är att systemet inte fungerar så som det är nu. Omorganisering i SL och mer ekonomi till dem när vi ändå är igång tack.
Och till alla er som plankar i protest mot SL, sluta för fan! Ni gör bara saken värre genom att beröva dem från pengar som de så väl behöver för att kunna förbättras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0