Kataloger = Kärlek

Jag älskar kataloger. Trots att jag tycker att de förstör sommaren lite genom att prata om höst i slutet av juli, så älskar jag dem av hela mitt hjärta. Det är förstås klädkataloger jag pratar om. H&M och La Redoute för att vara mer exakt. Jag blir helt underbart superglad som en liten unge på julafton när de dimper ner i brevlådan. 

I år var visserligen La Resoute lite av en besvikelse, på senaste tiden har jag tyckt att det känns lite som att de alltid ligger en säsong efter och satsar lite på fel trender. H&M är så roliga för när de satsar på fel trender brukar de korrigera det genom att de ändrar småsaker. Sisådär 1-2 månader efter stora katalogen brukar det ju trilla ner en lite mindre katalog i brevlådan och då brukar man kunna hitta det där linnet för 129 kr som var i pasteller i katalogen, nu i klara neonfärger och lite psykadeliska mönster eftersom de upptäckt att den trenden vberkar bli större än pastellerna. Anpassningsbarhet är ju alltid bra. Tänk om de vore så snabba i svängarna i alla bransher. Fan då skulle man nog bli yr i huvudet av alla lappkast. Som om man inte blir det redan nu, av de flesta svenska partiernas politik (undantag för kristdemokraterna som fortfarande står för i prinsip samma saker som det år de kom in i riksdagen, vilket är det samma som de flesta stod för någon gång på artonhundra-talet...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0