Veckans lista

Yrken jag vill jobba med
Bubblare: Personal shopper (helt otroligt att jag glömde den) - En JÄTTESTOR NACKDEL, man får ju inte behålla några av kläderna själv! Man ägnar hela dagarna åt att köpa jättefina saker och sen ska någon annan ha dem. Det är ju nästan lite värdelöst.

10. Musikskribent - Kom igen! Behövs en förklaring? Man får betalt för att lyssna på musik och gå på konserter, låter inte det som ett skitkul jobb?

9. Skådespelare - De verkar ha så jävla mycket kul på jobbet. Kolla på bloopers på youtube

8. Kameraman eller annnan person som jobbar på inspelningsplatserna - De verkar få se så jävla mycket kul på jobbet (se ovan) men slipper det där jobbiga med att ha människor som förstör deras privatliv

7. Författare - Ville jag verkligen bli när jag var liten, men nu har jag insett att det skulle kunna bli lite svårt eftersom jag får skrivkramp efter ett kapitel, men aldrig lyckas lära mig att avsluta snabbt, så noveller funkar inte heller så bra.

6. Studiotekniker,ljudtekniker - Man får träffa mycket intressanta människor, och hålla på med musik hela dagarna, say no more.

5. Inredningsarkitekt - wiiii shoppa! Verkar som ett jättemysigt jobb, enda nackdelen är att efter att man inrett klart måste man ge alltihop till beställaren (inte så konstigt egentligen, eftersom de ju faktiskt har betalat för hela kalaset).
image37 image38

4. Studiomusiker,husbandsmusiker - OK, man får inte spela musik man gjort själv, men man får spela musik hela dagarna, och det kan ju aldrig vara helt fel.

3. Arkitekt - Gud så spännande det verkar! Ojojoj

2. Samhällsplanerare, fysisk planerare - Samhällskunskap, geografi, arkitektur och teknik. Sammansmält till ett yrke! Smart värre!

1. Musiker. Stage + me =  Ja, jag är scenkåt (citat av Simon Lilja)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Inte personal shopper??? Jag känner en som är det (på åhlens city). Det verkar rätt utmanande.
Jag vill veta vad du gjorde för "ngt" till arkitekturprovet, blev du nöjd? För övrigt tycker jag du passar bäst som...ngn form av musiker ja, eller personal shoppper! :D see ya.

2008-04-16 @ 08:43:29
URL: http://jessicajantti.blogg.se
Postat av: Mimmi

haha, din 6:a och min 7:a är ju samma sak :D

2008-04-16 @ 09:14:59
URL: http://tillbakablickar.blogg.se
Postat av: Emma

Aaaa! Jag hade ju tänkt på det förra veckan innan jag skrev listan. Jag skriver in den som bubblare

2008-04-16 @ 10:59:51
URL: http://CA88times12.blogg.se
Postat av: Jessica

Men dah! Hennes 7:a är min 1:a...vänta ett tag, betyder det att du tycker jag är löjlig som har satt den som 1:a (typen, "ha, ha, in your dreams"?)

2008-04-18 @ 09:02:00
URL: http://jessicajantti.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0