O vips så förvandlades hon till en MODEBLOGG!

Jo, jag har könsbestämt min blogg och det är en hon. Traktorer, femhjulingar, häcksaxar och bloggar bär kvinnonamn, sportbilar är manliga (de är små och snabba) och det mesta i köket är könlöst (även om min vän Jessica anser att det mesta kan kallas för "han". Efter omröstning (tveksamt) bestämdes det i förra veckan att denna vecka ska vara modevecka (dagens outfit, typ) så jag får väl inte göra annat än att foga mig efter de andras beslut. I tisdags gick vi på skiva med hero-tema, bilder finns att tillstå på Jessicas blogg. (Mina är mest skrattbilder från tåget, och då har vi jackor på oss, så man ser inte våra fina kostymer).
Här är i alla fall dagens outfit. Jag ska vara hemma och spela bas hela dagen så jag behöver inte vara så mycket finare... Jag kanske drar på mig nått linne och en lite tunnare tröja om ett tagimage51benvärmare, tights, Tshirt och tjocka myströjan. Kan man bli mer fjällstuga anno '83? Skönt som tusan är det i alla fall.

Kanske min sexiga outfit blev lite inspirerad av den mysiga skivan med 80-talstema som jag och Daisy besökte igår. Riktigt bra drag faktiskt. Om blue moon bar hade lite lägre åldersgräns så även vi under 27(!) fick komma in skulle jag fan gå dit minst en gång i veckan. Sååå fint och mysigt och bartenders som faktiskt bryr sig om att muddla drinkar som ska muddlas istället för att bara köra dem i en shaker... Så här kul hade vi i alla fall;
        Som synes hittade vi Anne på skivan (även Mickis och Lollo). Anne i sin tur hade hittat en snajsig strasskavaj (som tagen ur Dynastin) som hon enligt egen utsago svettades ymnigt i.
I lördags drog ju Mimmi,Jessica, jag och Jonas till Huset. Där återfann vi Petter, Unni och Sandra. Lite bilder därifrån kan man ju också tänkas hitta;     .
Nu sitter jag här och lyssnar på Zeppelin, dricker mellanmjölk och knaprar på lite chips. Perfekt bakissyssla. Jag är inte riktigt bakis, men pinsamt trött efter att efter två utekvällar trots allt endast intagit tre flaskor cider och smirnof ice (ingen heinecken eller cosmo så långt ögat kan nå, ovanligt). Man börjar ju känna sig gammal.
Det är ju inte lite svårt att bestämma vilka zeppelin man ska lägga på mobilen. Alla är ju klassiker. Lyxproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0